17 December, 2009

Dari Banjaran Titiwangsa ke Bukit Gambang - Part III

Huh..sampai part III. Macam kan bercuti ke oversea. Poyo jugak rupanya saya nih. Inti cerita secoet aje tapi saja tambah maggi cukup rasa nak bagi cerita panjang berjela-jela. Memang niat nak bagi engkau orang buang masa bila membacanya. Okeh la, saya takmo merapu lagi.

Hari Ahad adalah hari yang dinanti-nanti kerana inilah harinya untuk merealisasikan agenda utama kami. Kami itu adalah family saya dan family makcik-pakcik saya seramai 3 keluarga. Kami semua dah merancang nak mandi-manda di Bukit Gambang Waterpark.

Taman tema air pertama di Pantai Timur. Tempat ni takdelah segah Sunway Lagoon atau A'Farmosa Water World, tapi tetap menjanjikan keseronokan. Bayaran masuk pon murah. Dewasa RM19.90, kekanak dengan ketinggian kurang dari 90cm RM12.90. Harga promosi. Saya tak tau pulak sampai bila promosinya, mungkin ikut suka management resort nak bagi ler kan? Kalau takde promosi, tiket masuk dewasa adalah RM28.00 dan kekanak RM18.00. Not too pricey jugak kan? Kalau rasa nak bermalam, tempat penginapan ada disediakan. Carribean Bay Suite namanya. Kepada mereka yang sukakan aktiviti lasak, boleh layan main paintball atau ATV Fun Ride. Jungle & Night trekking pon ada. Untuk bebudak, boleh tunggang anak kuda. Pendek kata ada macam-macamlah outdoor activity kat Active Academy ni. For further details, korang tipon le BGRC sendirik okeh!Tak koser dah saya nak buat ulasan.

Sekarang saya adalah ber'koser' untuk membuat ulasan bergambar sajek.


Sementara menunggu insan-insan yang diamanahkan beratur membeli tiket, para kekanak ini tukar baju mandi siap-siap. Tengok la si kinting, bajet stylo abis.


Coco beach. Tempat yang happening dengan para pengunjung. Tempat favourite si kinting. Tak pandang beach kekanak sebab dia tak suka dengan pancuran air kat situ. Dia dah syok layan ombak ngan naik pelampung. Ada thrill kot. In the meantime,sempat jugak la saya ngan En.F mencurik masa main slide bersama yang bermacam jenis. Makcik saya yang konon nak meng'thrill'kan diri, dah keneneng lepas naik slide tu. Penangan darah tinggi kot. Serik terus dia.


Tasnim si kinting layan main air ngan atuk tok..tok. Si kinting tak lepas pegang swim cap dia.



Ini anak sedara saya. Takut air orangnya. Tapi bila kami bawak dia redah air, boleh nampak dia buat muka redha dalam cuak giler. Hahaha. Cute. Dah ujung-ujung baru tunjuk muka ceria..alahai, dah terlambat la sayam.



Harus juga selitkan gambar ahli keluarga dari set giler bergambor. Memperkenalkan sepupu, adik, pakcik dan makcik saya.

Cuaca hari tu kejap panas, kejap hujan, kejap redup, kejap panas balik. Berulang-ulang. Tapi semua tetap mandi sampai kecut kaki tangan. Family kami adalah antara yang terakhir keluar dari waterpark itu. Terus shoot balik KL. Dalam kereta hanya driver yang tak pengsan (driver mana boleh pengsan..bahaya). Walaupun penat, kami enjoy sangat. Boleh pergi lagi lain kali kalau ada rezeki.

End of part III. Huwarghh..ngantuk sudah. Watammat.

No comments:

Post a Comment

care to drop a comment? thanx! ;-)