11 May, 2010

Sambutan Hari Ibu

" When you are a mother, you are never really alone in your thoughts. A mother always has to think twice, once for herself and once for her child ~ Sophia Loren. "

Itu sangatlah benar. Tiada yang benar, melainkan yang benar-benar belaka. Bila sudah jadi ibu, aku lebih faham kata-kata itu. *smile* Sesungguhnya menjadi ibu itu satu kurnia, satu rahmat dan satu kebahagiaan nan tak terucap. Dan tergalaslah tanggungjawab kita untuk menjaga, memelihara, mendidik, membentuk dan membesarkan si anak dengan penuh kasih sayang.

Dan tatkala si kinting menyanyikan lagu Ibu (dari iklan Nespray tu), tiba-tiba hati aku jadi tersentuh. Walaupun nyanyiannya hanyalah pada hujung-hujung kata dan pelat pula tu, aku tak jemu mendengarnya. Bertambah 'geram' kerana si kinting menyanyi siap dengan gaya depang tangan segala..alahai anak ibu.

Btw, Sabtu lepas ayah mertua aku ada jemput kami untuk sama-sama raikan Hari Ibu bersama my family-in-law. Kami ni pulak tak tahu depa ada turun KL, dah petang baru ayah mertua aku sms En.F bagitau tentang kedatangan depa & pasal sambutan Hari Ibu. Adik-adik ipar aku dah rancang nak raikan mak mertua aku, so kami semua berkumpul di Sunway Pyramid. Sebuah majlis makan malam keluarga yang ringkas tetapi meriah. Here are some of the photos.

Sesi potong kek oleh ibu, ummi & mama. Dari kiri adalah tuan empunya blog yang kalau kemana-mana mesti nak pakai shawl bunga-bunga purple pink dia itu selagi tak jemu, adik ipar yang sebaya umur dengan tuan empunya blog (motif bagitahu sebaya segala? Takut terlihat lebih matang di samping adik ipar..akakak!)serta ibu mertuaku yang sporting dan suka shopping. *tetiba aje sebut pasal shopping..apakah?!*

Ini adalah sebahagian dari ahli keluarga mertua aku. Si kinting tiba-tiba terselit kat tengah-tengah tu. Mula-mula elok je dia makan sendiri lepas tu, separuh baju basah terkena air pepsi yang dia tumpahkan.Elok la tu, bercorak sikit baju dia yang plain tu. Haih.


For my mum & mother in law
"Ibu..ibu...engkaulah ratu hatiku"

No comments:

Post a Comment

care to drop a comment? thanx! ;-)