05 May, 2010

Silap beli lagi


Aku pakai this two-way cake foundation. Za je. Jatuh cinta pada ia plus minus 2 tahun lepas kot. Ntah macam mana aku terlupa color code time kali kedua terakhir aku beli this product. So, main agak-agak je. Masa tu aku tak tau kalau nak test foundation ker, compact powder ker..kena sapu kat area atas jawline tu..main belasah je amik. Balik rumah bila tempek ke muka, tu dia..muka jadi kelam semacam. Dah ala-ala Dayang Senandong rupa aku. Tensi sekejap (arghHH) tapi cepat-cepat pujuk hati untuk beli yang lain. 2,3 hari lepas tu aku beli 1 lagi tapi yang refill punya. Rasa macam dah kena je colornya tapi sekali lagik, hampeh. Kali ni terlebih cerah pulak. Ah..sudah. Penyelesaianya..bila nak pakai, aku combine these two compact powder..barulah kena skit ngan tone kulit muka aku. Hehehe..selamat..save duit aku. Tapi compact powder yang cerah kena angkut time kereta aku kena kopak tempoh hari so tinggal yang si gelap aje..nak tak nak aku belasah jugak la pakai. Kelam pun kelam lah.
So, semalam dek kerana nak gantikan compact powder yang hilang tu..aku beli la yang baru. Konon kali ni nak pilih bebetol. Nak yang bebetol kena ngan tone kulit muka. Kemain lagi aku test. Balik umah bila tempek...uwaa...terbeli yang cerah lagi. Apakah aku perasan kulit aku ni putih cerah macam amoi salesgirl kat Watson tu? Nampak gayanya aku kena la combine si putih ni dengan si gelap tadi. Aku pernah terbeli tone color no. 32, 23 & 21 which is not my tone. Sepatutnya aku amik yang 22 tu. Isk...isk.  Btw, aku baru dapat tips ini --> It's better for us to buy a yellowish tone since this kind of tone can match all skin type than a pinkish. Hurms, kiranya orang berkulit pinkish untung la sebab boleh pakai any tone color, ye dok? But mostly asian memang kulit ala-ala yellowish kan?

Siapa-siapa ada tips untuk cerahkan kembali kulit yang sunburn?

No comments:

Post a Comment

care to drop a comment? thanx! ;-)