04 December, 2010

25 things i hate about you

Oklah, sebenarnya aku takda apa-apa sebab untuk bencikan siapa-siapa pun sekarang ini. Itu sekadar tajuk entri yang sebenarnya adalah lebih bersesuaian diberi tajuk "25 random things about me". Sekadar meluangkan masa untuk menyahut seruan tanpa paksaan cik Ayu - A lady's tweets  

Once you have been tagged, you are supposed to write a note, with 25 random things, facts, habits or goals about you. At the end, choose 25 people to be tagged. You have to tag the person who tagged you. If I tag you, it's because I want to know more about you. 

1. Teringin bercuti dengan kengkawan rapat (ladies only) ke mana-mana tempat menarik untuk explore the place & having fun together-gether. Sesekali si isteri-ibu-pekerja-pelajar pun teringin nak take a break jugak.
2. Nampak seperti seorang wanita yang mempunyai ciri lemah-lembut (*batuk kong kong kong*) tetapi sebenarnya hati[ku] keras umpama batu.
3. Suka gigit kuku. :P - bila rasa  takut, bingung, gabra or waktu tengah berfikir  (can't help myself lah..whut to do?)
4. Sentiasa berdoa supaya diri diberi kekuatan untuk menghabiskan pengajian dengan jayanya. Tapi semalam sudah dapat result mid-sem exam untuk paper Maths..tak cukup memberangsangkan,haih! Geum Jandi, fighting!! *tetiba*
5. Love my workplace & my colleagues. Banyak belajar benda baru & dapat kenal dengan ramai orang. I wish i could stay..amin!
6. Sampai sekarang masih rindukan kucing-kucing kesayangan yang hilang tiba-tiba - Kamchik & Cekodok :-(
7. Pernah dapat boyfriend psiko, asal gaduh hantuk kepala kat dinding..asal gaduh..buang barang..paling mengots..dia pernah sapu sos cili kat muka aku time aku makan KFC. Terus la aku mintak putus. Macam..err..macam...xpelah. Harap sekarang dia tak sewel lagi.
8. Berangan nak jadi penternak lembu dan kambing ( Konon nak ikut jejak langkah arwah Tok Ki Bak aku) Tapi ongkosnya ngak ada. Duit..duit di mana kau duit?
9. Seorang yang berjiwa alami. Suka pantai, air terjun & hutan. Kalau dapat bercamping mesti syok tapi takut jugak kot kena rasuk macam kes kawan aku masa kami ramai-ramai bercamping kat Hutan Jerangkang zaman muda-muda dulu. Moral of the story, jangan buat tak tentu pasal kat tempat orang. 
10. Sudah prepare nama untuk anak kedua dan ketiga, tapi rezekinya aje yang belum sampai.Insya Allah, usaha..doa..tawakal pasti berjaya :D
11. Kebelakangan ini sangat suka makan ikan bakar berkuahkan air asam. Heheheh..dah takde main cicah-cicah, buat kuah terus. Baru aku tahu, sedap rupanya masukkan hirisan bunga kantan dalam air asam. Marbeles i tell you.
12. Tak suka muzik techno tapi En.F suka. Dalam kereta, aku lebih rela dia pasang cerita Avatar berulang-ulang dari dengar lagu techno. Tak menusuk jiwa langsung kaedahnya, membingitkan telinga lagi ada. 
13. Bila rindukan si kinting, aku dengar lagu ini - Alone Again Naturally : Chad Fisher. OST Ice Age 3. Tasnim punya favourite filem animasi. Babah - Manny, Ibu - Ellie, A'anim - Peaches. Oh yes, si anak mengiktiraf kami sebagai keluarga gajah.(T___T)
13. Tak suka orang kalut terlebih. Aku kalut terlebih takpa..hahah!
14. Saiz kasut adalah 9/10 atau 40/41. No wonder la anak aku anggap aku gajah. Zaman bebudak dulu pernah beraya dengan kasut kungfu sebab kasut cantik-cantik semua dah takde saiz, last minute shopping punya pasal.
15. Teringin nak bersmokey eyes secara gorgeous tapi selalu end-up mata bertompok bak panda. Eh, panda cute apa?! 
16. Ada masa lidah jadi berbelit masa bercakap..selalulah kalau bercakap tu aku tersasul or tergagap. Tapi ini bukan sifat semulajadi ya.
17. Inginkan kepastian...Lee Min Ho & Takuya Kimura memang ada buat pembedahan plastik ke? Farid Kamil ori kan? Hihihiks.
18. Giler seksa aku nak pikir random facts ni. So point no. 18 adalah pengakuan saiz badan. 3X-XX-XX. Boleh? Ok..ok, aku tau..tak kelakar hatta menarik pun. Pernah terfikir nak bina rumah beratapkan berbumbungkan cermin di bilik tidur utama supaya boleh tatap bintang tapi takut kalo ternampak hantu terbang :))
19. Tergendala sebentar sebab aku melayan Tempting Heart kat YouTube. Satu-satunya filem kantonis/mandarin yang aku suka sampai hari ni. Mungkin aku dah missed filem-filem kantonis/mandarin yang best sebab dah lama tak layan..zaman study dulu memang hafal la nama pelakon-pelakonnya. Filem ini pun aku tengok sebab minat kat Takeshi Kaneshiro tu, tapi end-up touching pulak dengan jalan ceritanya. Part-part 18SX tu aku tak ambil port sgt ye :P
20.  Suka makan ubi rebus cicah sambal atau kelapa parut. Boleh makan berketul-ketul. Erm, lempeng kelapa cicah sardin pun sedap. (Mementang la sekarang musim hujan..bila sejuk-sejuk macam tu memang berselera la makan makanan tu semua.)
21. Lebih prefer orang panggil aku - Nina. Masa aku form 2, cikgu sejarah aku  suka panggil aku Masturah instead of Mastura. Terima kasih cikgu. Saya tahu ia membawa makna yang baik. Cuma tak pernah lagi orang panggil aku Mas. Aku pun tak nak sebab rasa janggal.
22. Bosan dengan kenaikan harga minyak. Semedang aje naik. Sudahnya semua pun naik. Kasihan rakyat-rakyat marhaen sekalian.
23. Sanggup ulang tulis berkali-kali sekiranya tidak puas hati dengan mutu tulisan. Inilah penyebab aku tak cukup masa jawab paper writing untuk MUET dulu.Tulis untuk satu perenggan pun dah mengorbankan 5,6 helai kertas jawapan. Tak bagus..tak bagus.
24. Hampir-hampir nak kemalangan sewaktu ke kelas baru-baru ini. Time tu hujan dan semut hitam terbabas dari lane kanan ke lane paling kiri sewaktu ingin memasuki roundabout. Mujurlah waktu tu takda kenderaan lain. Dalam kepala otak aku waktu tu kalaulah aku accident, tak dapek la den nak poie kelas. Bukan nak pikir keselamatan diri ke apa. Huhu. Apapun, syukur alhamdulillah tak jadi apa-apa.
25. Dalam FB, aku letak nama ayah aku as Aminur Rasyid. Itu memang nama dia cuma tak didaftarkan aje. Itu bukan nama olok-olok untuk aku feeling-feeling cam bagus atau nama mana-mana skandal. Tak sesuai la uols!

Fuhh..siap juga akhirnya. Kesimpulannya jangan pandang mudah pada 25 fakta tentang diri anda :-). Aku pun tak mahu tag siapa-siapa..tetapi kepada mereka-mereka yang sudi, dipersilakan bukak entri ye.

4 comments:

  1. chem... tu ibu rebus ke ubi rebus..kekekkeke

    ReplyDelete
  2. hahaha..banyak giler typo...dah betulkan...thanxs yana :D

    ReplyDelete
  3. Wahhhh, good2.. Rajin buat assignment. ;p Tapi sebenarnya, best baca tabiat/perihal kawan2 ni. Rasa lebih mengenali. : )

    ReplyDelete
  4. ayu..ha'ah..assignment yang ni laju ja buat..assignment hat sebenar dok lagu tu jugak.. tp tu la,seronok dapat tukar-tukar info diri ngan kengkawan...

    ReplyDelete

care to drop a comment? thanx! ;-)