03 December, 2010

Biro aduan atuk Harun


La ni mak aku habaq budak kinting ni sudah pandai mengadu. Dia pi report kat atuk dia, aku babab dia. "Ibu babab Anim, ibu ulas inger Anim degey ( ibu pulas telinga Tasnim degil), ibu uci alam ilik nak? (ibu kunci dalam bilik nak?)" - tu dia ayat anak aku. Rupanya dia still ingat aku pernah marah dia macam tu lebih kurang 2,3 bulan lepas masa dia buat perangai mengamuk-ngamuk..waktu tu dia tak reti sangat nak bercakap. Sekarang bila dia dah boleh bercakap, semua yang dia ingat dia cakap. Bila mak aku cerita..benda tu jadi macam wake-up call untuk aku bahawasanya apa yang aku buat and cakap kepada si anak adalah sesuatu yang perlu di ambil berat supaya tidak memberi tanggapan atau pengaruh negatif kepadanya. Dan aku mula terasa seperti - uhuks, dah besar anak ibu *emo selalu* (secara fizikal itu jelas ternyata ye, aku bercakap tentang secara mentalitinya).

No comments:

Post a Comment

care to drop a comment? thanx! ;-)