25 June, 2011

Tidak ada yang abadi

..bila kau putuskan untuk melepaskan hidup.. (-.-)"
Hepp, ini bukan bermaksud memutuskan hidup dengan terjun bangunan atau kelar pergelangan tangan atau makan pil tidur secara overdose. Oklah, sebenarnya tajuk itu sekadar propa kerana sekarang ini bukanlah masanya untuk memelankolikkan diri.
Kebelakangan ini terasa hidup adalah seperti tidak beronok-beronok (orang tamak memang begitu, tidak memadai hanya sekadar dengan seronok :P). Komitmen lebih ditumpukan kepada kerja. Waktu cuti kerja. Di rumah pun masih menghadap soal kerja. Hendak buat apapun jadi tidak betah kerana kerja. Aku ok sahaja bab itu sebenarnya. Walau hidup adalah sedikit kucar-kacir, aku ok. Cuma yang tidak oknya adalah sehari-hari dihambat dengan persoalan laporan dan statistik yang telah dan harus disediakan. Kenapa figurenya begini tidak begitu? Kenapa dulu figurenya lain sekarang lagi lain? Ada pihak hanya mahu tahu berapa persen progressnya. Ada pihak mahu tahu berapa banyak bilangan masalahnya. Ada pihak mahu tahu semua. Yelah, saya yang menurut perintah. Bukan saya yang memerintah, faham? Jadi jangan ingat kerja aku mudah, yang susah, yang renyah, yang payah itu macam terbeban di batu jemala kamu sahaja. Tidak ye, tidak. Semua ada peranan dan tanggungjawab masing-masing, tahu kan? Jadi kesimpulannya, apa yang penting? Cooperation :-)

Perjalanan soal pelajaran juga memerlukan aku struggle. Saban minggu harus dedikasikan sebahagian masa untuk perbincangan kumpulan. Semua subjek ada projek. 3/4 ada presentation. 1 subjek lagi akan dipersembahkan pada hari terakhir peperiksaan final *cuak* Inipun ada lagi sisa assignment yang perlu dihantar sebagai pen'top-up' carry marks. Satu paper sudah melepasi final, paper sains sosial. Orang cakap subjek itu senang sahaja nak goreng. Tapi pada aku yang tidak reti hendak menggoreng sesedap rasa, paper itu jadi susah amat untuk di'score' (T__T)  3 hari lagi harus berjuang semula untuk paper SE. Masak oii nak menelaah bab 1 sampai 15. Jangan sampai aku buat Rules of Thumb sendiri sudah la. Hihu. Semester ini sesungguhnya kelelahan belajar separuh masa itu memang terasa. Tekananlah juga. Tapi tak apa, bukankah stressed is dessert spelled backwards? *macam ayat pujuk hati waktu final semester lepas juga kaedahnya* d(*_*)b berusaha!

Dan entri ini diberhentikan secara tiba-tiba. Blank lah. Tata.

No comments:

Post a Comment

care to drop a comment? thanx! ;-)