17 November, 2011

I love you like a love song baby

Berpenampilan muslimah di Hari Graduasi & Apresiasi :-). Aku ingatkan hari tu hari konsert semata-mata sebab cikgu si kinting mintak aku sediakan baju kurung kuning 'ang' & tudung hitam untuk si kinting sebab katanya si kinting join konsert. Maka gigih lah aku mencari kain kaler kuning seperti yang dimaksudkan. Tudung pun konon nak beli tudung awning tapi nak cari tudung hitam plain saiz kekanak riang tidaklah semudah yang disangka maka penyudahnya aku belikan kain kosong hitam & minta tailor buatkan tudung sekolah. Tapi sayangnya tudung itu labuh di depan & pendek di belakang..hadoi la T__T

Malu-malu miaow pulak dia. Keadaan tudung agak tidak semenggah di situ. Konon nak bagi tudung si kinting yang tak berapa cukup sifat tu tak nampak pelik sangat, aku sematkan pin. Tapi, masihlah jugak nampak pelik. Wut to do, belasah je lah nak. Yang penting kamu nampak sangat kiut di mata ibu. Hihi.

Persembahan dari si kinting & rakan sekelas. Bebudak perempuan lain semua kemas je mak bapaknya pakaikan tudung, comel-comel belaka. Sampai kat si kinting, macam minah sambal la pulak gayanya. Dan-dan aku rasa bersalah. Kalau aku pinjamkan tudung awning aku pun takpe kot, jahitkan sikit tang leher bagi kecik tapi bila mengenangkan si kinting takut aku pakaikan pin, tu yang tak jadi nak buatkan. Apapun nak, i love you like a love song bebeh! Masa si kinting buat persembahan ni, si omaknyo jadi sobak tibo-tibo. Hahah. Torharu bonar keknyo.

Usai persembahan, 'terbang' sudah tudungnya. Haih. Itu aksi menayang piala pusingan sempena prestasi yang agak memberangsakan bagi peperiksaan penggal kedua. Alhamdulillah :-)

Tahun depan macam mana pulak la gaya & ceritanya eh?

2 comments:

  1. baby,

    saib baik tasnim cikgu tak suh nyanyi lagu ibu...aku sampai sekarang terngiang lagi nyanyian tasnim :D....

    ReplyDelete
  2. @Nat : eibu..ibu..engkaulah 'hantu' hatiku..hahah!

    ReplyDelete

care to drop a comment? thanx! ;-)