22 January, 2012

Berinai kecil

Masa aku bebudak dulu, aku adalah budak yang kemaruk berinai. Pantang balik kampung, pantang kenduri kawen sedara-mara, aku laj budak penyibuk yang mengembangkan jari jemari minta diinaikan. Pernah jugak sampai masam muka merajuk-rajuk gara-gara orang tak kuasa inaikan aku. Biasalah, emo budak mentah. Huhu.

Dan sekarang, si kinting pula yang kemaruk. Dasar kemana tumpahnya kuah, kalau tak ke nasi gitu. Dia minta adik aku pakaikan dia inai. Penuh kedua belah tangan. Konon nak pakai kat kaki juga. Kemain kan?

 Sudahnya, "Anim nak pakai inai kat tangan saja. Takmo pakai kat kaki, nanti susah nak jalan." Itulah dialog budak dah rimas. Maka, seperti gambar di atas lah hasilnya. Heh, kemain kamu mentayang kat ibu ye.

No comments:

Post a Comment

care to drop a comment? thanx! ;-)