29 January, 2012

C for Cake, C for Compiler

Sambil-sambil baca nota Compiler, aku layan FB, tengok berita ( bajet multi-taskinglah kan, sebenarnya aku tak mampu memfokuskan diri untuk study even final exam tinggal 2 hari je lagi..sudah lah 1st paper adalah antara subjek yang terpaling susah untuk jurusan aku - sebab setiap kali ada kelas pensyarah aku akan ingatkan kami tentang kepentingan memahami konsep teknik pemprosesan bahasa, betapa subjek ini adalah intipati jatidiri kepada dunia sains komputer yang sebenar-benarnya maka jangan bermain-main dengannya, bukan calang-calang pelajar boleh skor A tahu?! ) Erks, sekarang pesanan pensyarah aku tetiba buat aku cuak pula *gulps*. Ok, sebenarnya aku nak cerita yang sambil-sambil itu, aku juga melayan Tasnim siapkan kerja sekolahnya. Sepatutnya kerja sekolah tersebut perlu dibuat waktu cuti Tahun Baru Cina yang lepas, tapi sebab aku lepaskan si kinting ikut nenek & atuknya balik kampung, maka tak bersentuhlah kerja sekolah yang ada. Aku sengaja tak masukkan buku latihan tu dalam beg sebab nak bagi si kinting siapkan dulu..mujur cikgu dia tak tanya..huhu.

Aku ajar dia, C for cake. Ok, bagus dia ikut. Kemudian kami buat latihan. Selesai. Aku ajar dia D for dress pula. Dia cakap, D for baju T_T Ok, kami ulang. D for dress, si kinting jawab, "Des." Hurm, bolehlah nak, janji ada bunyi. Dan kami buat latihan lagi. Kemudian aku biarkan dia warna gegambar dalam buku sendirian. Tak lama lepas tu dia bersuara, "Ibu, dah isap!!" Confident sebutannya..dan secara automatik, aku berhamburan ketawa.

Oklah, AJL dah nak mula. Aku nak cuba sambung belajar Compiler (belajar la sangat) sambil layan AJL pula.*Confirm kelaut la kesudahannya..tsk..tsk..tsk*

2 comments:

  1. Sama la jugak tengok AJL..

    Sape la yg menang agaknya yeee...

    ReplyDelete
  2. @kak ain : Puas hati tak Hafiz menang? Pada saya, he deserve it..selain dia, saya suka Yuna, Alyah, 3 Suara, Aizat jg. Layans.

    ReplyDelete

care to drop a comment? thanx! ;-)