30 May, 2012

Kakak Tasnim

Semenjak dua menjak ni si kinting sibuk suruh aku atau babahnya panggil dia kakak Tasnim. Babah dia la pun yang memula sibuk bahasakan diri si kinting tu kakak. Saja la konon nak dapatkan aura 'kakak nak ber-adik'.  Aura la sangat kan. Apapun, itu rezeki dari Dia. Kepada yang nak sangat aku berbadan dua tu, wait & see ajelah ye.

Cerita pasal kakak Tasnim, minggu ni kan bebudak semua dah mula cuti sekolah,sepatutnya si kinting tak perlulah mengenakan seragam sekolah tapi dek kerana ibunya ni mengikut peraturan sangat (kononnya), merasalah si anak jadi skema untuk 2 hari sebab aku siapkan dia macam biasa dengan seragam sekolah pagi-pagi. Adoi la. Dah 2 hari tengok bebudak lain pakai baju biasa ke tadika, baru lah aku 'pick-up' pasal cuti sekolah tu. *Duhhh* 


Kakak Tasnim bersama hadiah peraduan mewarna anjuran Jabatan Bomba Putrajaya. Dapat nombor 1 pulak tu, padahal bukanlah si kinting warna siap bertona bagai. Asal boleh je aku tengok. Tapi malam sebelum pertandingan tu aku ada ingatkan si kinting supaya warna elok-elok, jangan terkeluar garisan macam amukan budak depresi. Nak harap dia mewarna dengan penuh berseni tu tidaklah, cuma mintak dia mewarna elok & kemas. Hasilnya macam dalam gambar tu lah.Cikgu si kinting pun ada bagitahu, pengadil pertandingan nilai pada kekemasan je, nilai estetika seni kreatif bagai tu tak termasuk dalam pengadilan, yelah..budak-budak tadika aje pun. Hurms..dah rezeki kamu kot nak. Apapun, menang tak menang, yang penting semua bebudak seronok & dapat pendedahan dengan pertandingan macam tu kan?

No comments:

Post a Comment

care to drop a comment? thanx! ;-)