21 June, 2012

Kenduri kendara sana sini

Pasangan pengantin terawal bulan Jun duaribuduabelas. Si lelaki sepupu aku. Permaisuri hatinya orang Lumut, Perak. Gambar hanya mampu dicilok di FB kerana tuan tanah tidak dapat memeriahkan majlis (kau tak ada pun, meriah juga Nina oi, puii!). Perasan tak jejaka berkaca mata bert-shirt biru yang tersengih-sengih tu? Masa ni dia adalah bakal pengantin baru (pasangan kedua yang akan menyusul). Eh, baru aku perasan kemain berpayung lagi dia..bajet putera lilin..puii..

Macam tak percaya je si dak ketal ni dah jadi laki orang..huhu..apapun, selamat sudah giliran dia & isteri. Majlis berlangsung di Bandar Tasik Selatan. Gambar waktu bersanding tak sempat nak ambil sebab tuan tanah 'vogeh' sangat + kontorl ayu (pitams!), malas nak berpusu-pusu ambil gambar yang alih-alih mesti tangan,kepala atau kelibat orang lalang yang masuk frame. Tau la aku pakai kamera picisan, maka semua orang pandang sebelah mata..sobs.*sentap la konon*

Dasar musim mengawan sungguh. Minggu ketiga giliran sepupu aku yang ini pula. Mamat mata stim (aset tu aset), kurus tinggi gerangannya. Bertemu jodoh dengan orang Pasir Penambang, Kuala Selangor.

Ini sebahagian angkatan kanak-kanak yang menyerikan majlis. Bukan setakat menyerikan majlis, menaikkan darah mak bapak/atuk nenek pun ye..haha.

Aku dengan sepupu-sepupu. Dedua orang ni suara memang power, kalah Celine Dion. Ning Baizuri atau Jaclynn Victor pun surrender. Sebelah kiri aku kakak, sebelah kanan aku adik. Si kakaknya tengah preggy 4 bulan, anak kedua. Mudah-mudahan dapat sepasang la kamu nanti ye mak iti
Dua minggu lagi giliran sepasang pengantin lagi. Last 'kopek' untuk batch sepupu lelaki. Batch seterusnya mungkin makan masa 3,4 tahun untuk kami berkumpul dan tandang-bertandang.

No comments:

Post a Comment

care to drop a comment? thanx! ;-)