03 July, 2012

Gian nak berblog

Ini pengantin terakhir bulan Jun. Gila marathon sepupu-sepupu aku ni kawen tetiap minggu, 4 pasangan kesemuanya. Alhamdulillah selesai sudah. Hilang semak kepala makcik pakcik aku anak teruna masing-masing dah kahwin. Tak tau la pulak kalau lepas ni semak perut masing-masing nak melayan cucu pulak.

Si isteri sepupu aku ni asalnya tak jauh, orang Kampung Salak Tinggi je. Kenduri bertandang pula sepupu aku buat di Kampung Endah, Banting. Itu rumah neneknya sebab sepupu aku ni memang dari kecil duduk dengan si nenek. Dulu zaman sekolah rendah & menengah, merasa la aku habiskan cuti sekolah kat Kampung Endah ni, bergaul dengan masyarakat jawa. Sempat la aku berkawan dengan sorang pakwe Jawa dulu. Tall, dark & slim gitu. Hari tu waktu kenduri, aku ada terserempak dengan dia, bini dia & his new born baby. Ntah dia cam aku ke idak. Tapi aku cam la dia sebab muka dia tak banyak berubah pun walau dah dekat 14 tahun berlalu. Makcik aku pun boleh ingat kisah kami dulu, siap cakap, "Ala kak long, ni si ******* (nama terpaksa dirahsiakan..puii..haha) pakwe lama ko dulu. Bini dia baru beranak. Bla..bla..bla.."  Ouch, i tak suka tau diKMJ-KMJkan cenggitu..hihi.

Seperti selalu, haruslah aku interframekan diri bersama si kinting. Err, iklan Oh My English japs..which is correct? interframe or enterframe? or none? Aku keliru sudah. Eh, anak aku duduk silang kaki kah itu? Auw my daughter!

Ini gambar yang diambil oleh si kinting. Aku cuma tolong editkan sikit. Aku suka gambar ni. Nampak klasik. Ada sentuhan peribadi walaupun aku tahu si kinting main ambil je. Since dia dah mula tunjuk minat, aku pun kena la mula pasang niat, belikan dia kamera cabuk untuk bereksperimentasi. Mana tahu, ada rezeki lebih boleh masuk kelas fotografi. Menurun juga darah seni ibu kat kamu ye nak. *berseni la sangat ibunya tu*

Eh, tayang muka lagiii. Huhu. Saja la nak tunjuk hasil kerja mekap aku yang tak seberapa, gambar tahun lepas kot.  Hasil foundation cream & bedak tabur Naturactor. Boleh la cover ketakmulusan kulit muka aku tu. Err..korang perasan tak lazy eye aku?  Huhu. Aku tak menuntut lagi teknik mekap yang sesuai untuk itu. Apapun, sesiapa yang dah ada tips tu, bolehlah kongsi-kongsi ye.

4 comments:

  1. berderet kenduri .. sebab dah nak bln pose .. byk jemputan ;-)

    ReplyDelete
  2. @Diana : Haah la Diana, lepas bulan puasa & raya, bersusun balik majlis kendurinya.

    ReplyDelete
  3. @Ayu kadang-kadang je muka ni nak terjadi macam tu..haha

    ReplyDelete

care to drop a comment? thanx! ;-)