18 July, 2012

Penyakit hati

Ini adalah salah satu penyakit yang aku mintak dijauhkan. Dijauhkan daripada penyakit hasad dengki khianat. Mohon dijauhkan sangat-sangat. Kerana harta pusaka, ada yang sanggup menganiaya saudara sendiri. Kalau dulu dia pulun seorang, bila ayah/bonda pergi, dia tak puas hati harta kena dibahagi-bahagi. Sanggup tengok saudara sendiri menderita dek kerana tamak macam la harta tu nanti boleh di bawa mati. Orang lain datang menziarah untuk bagi sokongan & doakan yang baik-baik, dia buat muka masam kelat tengok saudara sendiri beransur sihat, lalu dihantar 'penambah' supaya ajal si saudara menjadi dekat. Memanglah benar ajal maut ditangan Allah, tetapi mengapa tergamak dibiarkan saudara sendiri menghadap ajal penuh derita. Terfikir tak waktu kamu menemui ajal nanti macamana?

Ada juga sesetengah perempuan yang berkehendakkan seseorang lelaki (suami orang), sanggup membelakangkan agama demi memastikan lelaki buruan hati lupa asal usul, lupa anak isteri. Duduk di rumah terasa 'panas', tengok muka isteri terasa benci, pandang si anak pun tidak rasa apa, kemudian di'usik-usik' pula si anak dan isteri si lelaki hingga hidup jadi tak terurus, diri tidak terjaga, tahap kesihatan menurun asalkan apa yang dihajati tercapai. Sudahlah mahukan hak orang, dianiaya pula diri orang yang dikehendaki & ahli keluarganya. Nampak macam baik, mulut sangat manis tetapi hati sangat dirty. Gunalah pawang sehebat mana pun, diimport dari luar negara sekalipun tapi kamu kena ingat, tiada apa yang dapat menandingi kuasa yang satu. Aku simpati, hanya kerana pangkat & kemewahan harta benda seseorang boleh digelapkan mata, digelapkan hati sehingga sanggup melakukan perbuatan sebegini. Nauzubillahiminzalik.

3 comments:

  1. Main bomoh ke ni? Jahat...jahat.

    ReplyDelete
  2. haah la Lyd, zaman serba canggih cenggini lagi canggih bomohnya. apa nak jadi..apa nak jadi..

    ReplyDelete
  3. salam kenal ...
    menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
    di tunggu kunjungan balik.nya!terimakasih ...

    ReplyDelete

care to drop a comment? thanx! ;-)