13 August, 2012

Kemengantukan yang amat

Iya, aku kemengantukan sangat-sangat ketika ini. Mengantuk tahap gaban kacuk tahap dewa. Menguap sampai tertanggal-tangal kerongsang tudung. Ramadhan tahun ini aku semacam letih lebih dari selalu. Hendak kata letih sebab kerja, kerja macam biasa, walau ada tugasan luar masih boleh balik hari. Kerja rumah pun aku buat mana yang terdaya aje, takde kuasa hendak berhempas pulas beria. Kelas pun dah takde, cuma tiap-tiap Ahad 3 minggu berturut-turut perlu menghadap peperiksaan akhir dan paper paling horror telah diduduki semalam. Sungguh mentality traumatized dengan soalan-soalannya, mintak-mintaklah aku tak mengulang..ku mohon pada-Mu Ya Allah, amin.

Disebabkan semalam stress dengan last paper, maka mood untuk memasak juadah berbuka adalah gone with the wind. Tekak adalah kemaruk hendak makan Kenny Rogers, tapi bila telefon untuk menempah tempat (branch Alamanda, IOI Mall & Jusco Equine), semua penuh. Steamboat Antarabangsa & Al-Sinni di Bangi pun penuh.  Akhirnya makan juadah Bazar Ramadhan, Presint 2 aje. Jadilah walau tak berapa nak kena dengan selera. Dan demi untuk melepaskan kekecewaan yang masih membungkam,  lepas siap-siap solat, aku memulakan beading project yang tertangguh pula. Baru buat 7 kuntum baby rose pun makan berejam. Memang dasar kerastangan. Itupun ada hati nak berliplapliplap di pagi Syawal. Sebenarnya aku nak touch-upkan baju raya si kinting sebab aku belikan kain kosong aje. Tengoklah, kalau menjadi beading project tu, aku share kan ye. Kalau ye, kalau.

Hari ni sepatutnya mula kelas pertama bagi semester pendek, tapi aku masih di persimpangan dilema nak menghadirinya. Sadis kot bulan puasa tahun ni, dengan final examnya, semester barunya. Persiapan raya nan hado. Cita-cita nak berprojek kuih raya pun macam sampai tak sampai aje. Juadah berbuka pemberian jiran tetangga pun belum sempat aku balas. Ada la sekali aku bagi penne carbonara, itu ajelah. Segan juga pinggan mangkuk jiran tak dipulang-pulang. Lagipun, sepanjang Ramadhan ini aku masih takde kesempatan untuk memasak juadah yang istimewa. Itu yang takde entri Ketuk-ketuk Ramadhan tahun ni. Takat jamu mata tengok hidangan istimewa kengkawan aje la. Huii..hebat-hebat belaka weh. Kagum ai.

Hurm, tetiba teringin nak makan ikan cencaru sumbal sambal. *telan ailio*

No comments:

Post a Comment

care to drop a comment? thanx! ;-)