28 August, 2012

Pffftttt...

Sebenarnya hajat dihati hendak kemaskini blog dengan cerita raya tetapi gegambar raya dalam simpanan kamera picisan hanya ada 7 keping sahaja dimana 5 keping adalah gambar adik aku laki bini, sekeping gambar si kinting bersama ibu saudara & sekeping gambar aku single-mingle. Selebihnya diambil menggunakan kamera canggih orang. Beginilah nasib menumpang berfotogedik dengan kamera orang, selagi orang tak bagi atau tak update kat FB, nganga ajelah tengok gambar raya orang lain yang berwarna warni ceria Aidilfitri.

Walau hari ni baru mula kerja kembali, tetapi perasaannya macam separuh jiwaku pergi. Kalau boleh nak sambung MC cuti lagi. Sudahlah Khamis sebelum raya sudah ambil emergency leave. Eh, alamak! Baru teringat borang cuti kecemasan tak isi lagi...adoiyai. Haih..haih..haih.

Hurm..separuh hari ni telah dilalui dengan sengal-sengal ubi kerana:

Satu : pagi-pagi beramukan sebab si kinting buat perangai nak bawa set melukis Disney Princess pergi sekolah. Aku dah packing elok-elok toiletteries, pakaian, tuala & roti tapi dia sibuk punggah nak masukkan dalam beg lain yang besar sikit. Motif? Nak seludup set Disney Princess untuk di'eksen'kan di hadapan kengkawan. Takpe, ibu bagi 'can', bukan 'can' nak bermegah dengan orang tapi 'can' melayan karenah kamu sebab aku tak kuasa nak melayan rempanan si anak..kalau petang ni set melukis tu lesap, kamu siappppppp.  Budak kinting ni, kawan dia amik baju/seluar sekolah dia pun dia boleh cakap tak apa. Sudahnya uniform sekolah dia dari ada 2 pasang dah tinggal sepasang, baju sukan pulak dah tinggal tracksuit aje, t-shirtnya dah bertukar dengan ntah siapa. Yang ada kat rumah aku tu t-shirt sekali ganda kecik dari saiz dia. Bila tanya cikgu, katanya selagi takde ibu bapa yang pulangkan, diaorang pun tak boleh buat apa..maka kau sarunglah t-shirt sendat tu ye nak T__T

Dua : Pas kerja tertinggal. Berkurunglah aku di dalam kawasan pejabat aku sahaja i.e seksyen aku yang di tingkat 10 itu. Tadi pagi nak pegi tapau sarapan pun pinjam pas kawan. Mujur la pundi kencing aku behave pulak hari ni, kalau tidak mahu aku mengagau pinjam pas orang nak ke tandas sejam sekali.

Tiga : Kain baju kurung berlubang. Ok..memanglah tak berapa obvious, tetapi macam tak semenggah aje keadaanya. Masa aku iron pagi tadi tak perasan pulak ada kesan carikan bentuk L kat hujung kain..kalau tengok dari atas nampak la macam ada lubang. Nak jahit pun confirm nampak tak kena gaya sebab dia koyak akibat carikkan di tengah-tengah kain, jadi kalau jahit pun nampak macam bekas tampalan, maka lepas ini baju ini akan jadi baju contoh untuk aku hantar ke tailor aje, takdelah kecewa sangat rasanya, huhu.

Empat : Tapak kasut raya tertanggal. Dem. Baru pakai tak sampai 2 minggu dah tertanggal tapak, hampeh betol. Bukannya aku lenjan beria pun. Masa raya kat kampung, pergi beraya rumah saudara-mara pakai selipar oren cap Asadi je. Baru pijak lecah sikit dah rosak tapak. Mencik. Erm, ok-ok..kasut murah je pun jadi jangan nak banyak bunyi. Balik nanti boleh gamkan balik sendiri.

Okaylah, untuk menambahkan kesengalan ubi pada hari ini, mari kita bersembang dengan Simsimi..hihi.

No comments:

Post a Comment

care to drop a comment? thanx! ;-)