11 November, 2012

Cair hati jadinya


Malam tadi aku telefon mak aku. Lepas tanya itu ini, mak aku buka cerita pasal si kinting. Ceritanya, petang tadi si kinting tengok-tengok gambar dalam album yang disimpan dalam bilik ayah aku. Dalam pada dok belek-belek tu, dia ternampak gambar aku & En.F. Tiba-tiba dia cakap pada atuknya, "Anim rindulah kat babah & ibu, tapi Anim sayang atuk sangat-sangat.Macam mana ye?" Huii, hati siapa tak meleleh dengar luahan sebegitu kan? Maka si atuk pun bagitahu yang adik aku akan bawa dia balik sini. Alolo. Aku ingatkan kami aje yang rindukan dia sejak seminggu dia habiskan masa kat Kuantan nun, rupanya dia pun sama. Tapi dek kerana tak mahu kecilkan hati si atuk yang sentiasa nak berdampingan dengan cucunya itu, pandai pulak si kinting berdiplomasi. Meleleh air mata aku dengar cerita mak aku tu. Eii..tak sabar nak tunggu dia balik sini esok, nak peluk budak gebu! Minyo-minyo gum-gum!

2 comments:

  1. Alahai Anim.. Pandainya buat ayat mcmtu tak nak kasi atuk kecik ati ye. Bijak. Terharu baca story nih :)

    ReplyDelete

care to drop a comment? thanx! ;-)