11 January, 2013

Oh, bahasa saya

Semalam kami ada midsem exam untuk subjek Analisis dan Rekabentuk Alkhawarizmi. Subjek ni diajar oleh pensyarah India. No offense ok. Bukan nak kutuk dia ke apa. Just gelihati pulak aku dengar cerita kawan aku, Nat which aku tak sempat bersama-sama terbabit dalam kejadian tu sebab aku sampai kampus (kampus? skema seyy..) lewat sikit semalam. Nasib baik la sempat jawab semua soalan tapi betul tak betul tak tahulah. Macam jawab syok sendiri je walaupun 'open book' kaedahnya. Matiklah haih. Classmate aku yang lelaki yang takde sengugut pun boleh tetiba dapat angin sengugut menghadap subjek ni. Oklah, berbalik pada cerita pensyarah aku tadi, Nat bagitau pensyarah kami tu maklumkan yang mukasurat kosong pada kertas soalan boleh digunakan untuk mencakar; makluman tersebut disampaikan dengan muka berkeyakinan tinggi & coolio seperti selalu. Dan secara automatik, hampir sekelas serentak balas; "Hah..cakar??" Tersipu-sipu lah pensyarah tersebut dengan respon para pelajarnya itu. Aku boleh bayang la kesipuan dia tu..mihmihmih. Nak cover punya pasal, dia balas balik, "Maksud saya, conteng."
Dan elok sahaja habis jawab paper, dia sambung mengajar pula. Ada yang dah simpan buku & kemas beg, aku dah siap pegang kunci kereta, kawan aku ada yang dah siap galas beg tapi demi menghabiskan chapter Transform & Conquer punya pasal, kami turutkan niat murni pensyarah kami itu. Memang naik syeikh betul lah dia.

No comments:

Post a Comment

care to drop a comment? thanx! ;-)