05 July, 2013

3 times in a row..

aku lewat masuk pejabat minggu ini, dam dam dum sungguh. Kali pertama lewat 5 minit, kali kedua & ketiga lewat 1 minit T__T  Inilah cara-cara pekerja 'cemerlang' ye. Minggu ni aku lemau sikit. Lepas balik dari ber'family trip' di Janda Baik hujung minggu lepas, aku demam, si kinting demam. Hari Selasa, demam si kinting dah kebah, badan aku masih dedar-dedar. Kelmarin, tiba-tiba aku rasa badan aku seram sejuk balik. Pening kepala, hidung berdarah, tekak rasa loya macam nak muntah, perut pun rasa tak sedap, memulas aje. Ada la 4,5 kali juga aku buat lawatan ke toilet. Dalam pada berkeadaan begitu, aku redah juga pergi kelas, ada presentation akhir untuk subjek Pengurusan Perisian. Masa badan mula-mula terasa malam Isnin tu, aku syak aku ni demam urat aje. Demam sebab penat. Tapi bila dah masuk 4 hari demamnya on & off gitu, aku cuak juga. Nak kata denggi, takde pulak tanda bintik-bintik di badan. Puas aku belek. Nak kata keracunan makan, kalau nak terceri-beri tu harus dah tak mampu  tahan-menahan. Tapi yang ini, memulasnya kejap-kejap & masih boleh ditahan-tahan..huhu. Hari ni badan aku masih dedar lagi, cuma kepala tak berasa berat & badan-badan tak terasa sengal. Mungkin sebab semalam, lepas balik pejabat aku dapat berehat awal (sepatutnya aku ada kelas tapi disebabkan pejabat lama En.F ada organize farewell dinner untuk dia, maka aku kenalah jaga si kinting. Tak yakin aku nak heret dia ke kelas, bukannya dia boleh duduk diam, kang teori sains komputer aku ke mana, aku pulak yang berpencak dalam kelas..maka ahkak redho ajelah memonteng). Aku ingatkan malam semalam tu kira dah last class untuk semester ni, rupanya bersambung ke minggu depan, di malam awal Ramadan. Beginilah kehidupan pelajar tua separuh masa, huhu. Haa..tu dia aku punya alasan lambat masuk kerja, agak-agak Pengarah aku nak terima ke idok ye. Kalau immidiate boss boleh tandatangankan punch card aku takpe juga, ini..hendak tak hendak..merasalah mengadap Pengarah Seksyen (kena tunggu waktu mood dia ceria NTV7 la..kalau tak, kena buat muka penyu ajelah sambil tadah telinga..). Hurm, minggu depan dah start puasa, orang lain semua tukar waktu anjal bekerja, aku jugak la setia dengan WP3..kalau lambat jugak tak tahulah. *geleng kepala sambil terngiang-ngiang lagu Apa nak jadi - Tan Sri Dato' S.M. Salim kat telinga*

No comments:

Post a Comment

care to drop a comment? thanx! ;-)