11 June, 2013

Speechless ibu, nak oii.


Budak di atas ni memang banyak ikut iras babahnya. Bak kata orang-orang tua, sejuk gitu. Harapnya cam gitu lah. Satu petang, dalam perjalanan balik lepas ambil si kinting dari tadika, seperti biasa, aku akan ajak si kinting menyembang.

Ibu : Anim ni macam rupa babah lah.
Si kinting : Mana ada, macam rupa ibu lah (dengan kening berkerut, macam keliru gayanya)
Ibu : Tak lah, Anim macam babah. Tengok muka Anim, mata Anim, hidung Anim, mulut Anim..semua macam babah.
Si kinting : Takkkk..Anim macam ibu. Anim kan girl. Ibu girl. Babah boy.
Ibu : Ye la, tapi muka Anim sama macam muka babah.
Si kinting : *Diam dengan muka blur dan kemudian bersuara* Tapi babah tu cekelat, Anim tak cekelat, mana samaaaaaaaaa.
Ibu : Errrrr.....*dalam hati : ibu pun cekelat jugak nak oii..cair sikit dari babah kamu je*