07 October, 2013

Sepi bukan membawa diri

Tajuk post kemain melankolik khenn? Blog yang sedia ada sendu menjadi bertambah sendu dek kerana terabai, semenjak dua menjak mood tuan tanahnya berlari ke hutan.

Perihal pelajaran
Alhamdulillah, aku dan sahabat-sahabat seperjuangan telah selamat menamatkan 3 tahun tempoh pengajian. Tidak lagi berkejar-kejar ke kelas selepas waktu kerja atau bergelumang dengan tugasan + kuiz + projek + presentation. In sha Allah, akan bergraduasi pada 28hb Okt ini (jika Allah mengizinkan). Aku melalui semester terakhir dalam keadaaan mabuk mak buyung & membawa perut yang disertai dengan dugaan-dugaan lainnya. Mujur segala kebuntuan diberikan jalan. Juga sokongan dan bantuan sahabat-sahabat seperjuangan terutamanya dari geng kamceng sepengajian aku, Nat & Wawa memberi harapan untuk aku tidak berputus asa di hujung perjalanan.

Perihal kehamilan
Sedang meniti minggu ke 38. Menghitung hari kaedahnya. Sangat suspen, tetapi sangat teruja juga. Suspen untuk mengulang rasa sakit bersalin. Teruja untuk menatap dan mendakap si kecil yang sentiasa berkuntau di dalam perut ibunya ini. Memang sangat berkehendak beliau dilahirkan secepat mungkin supaya aku mampu berkonvo tanpa berkerusi roda tetapi kita hanya merancang, Allah jua yang menentukan. Makanya aku pasrah, cepat atau lambat, yang penting biarlah aku dipermudahkan bersalin dan selamat semuanya. Kepada yang sudi mendoakan, doa kalian amat dihargai. Semoga Allah membalas kebaikan dan keprihatinan kalian buat mak buyung ini.


Hajat di hati ingin berceloteh lagi. Tetapi ada tugas lain yang menanti. Ada rezeki, panjang umur..aku mencoret lagi. Got to go.