27 August, 2015

Shy-shy cat


Cikgu Sejarah masa aku Form 2 dulu happened to be my neighbour masa keluarga aku duduk di Kuantan. Anak-anak dia adalah kawan-kawan kepada aku adik beradik. Dan semestinyalah cikgu aku ni jadi kawan mak aku. Aku ni adalah kategori pelajar yang kurang 'pick-up' subjek Sejarah. Pada aku, subjek ini mempunyai terlalu banyak fakta yang perlu diingat dimana aku adalah gagal untuk menghadam setiap tarikh, kejadian-kejadian dan insan-insan yang terlibat. Masa tu, cikgu Sejarah aku ni memang suka la petik nama aku dan dialah satu-satunya cikgu yang panggil aku Mastura. 

Actually aku tak sangka dia nak bagi komen macam kat atas sebab aku rasa beliau kerap panggil nama aku untuk jawab soalan-soalan yang beliau ajukan masa mengajar dulu sebab aku suka layan bersembang dengan kengkawan sebelah-menyebelah. Ya, even aku ni termasuk kategori pelajar yang pemalu, pendiam & low profile, kawan-kawan aku semua jenis ramah-tamah, havoc & happening. Aku pulak set-set budak tinggi, so tempat duduk pun belah-belah belakang, maka menjadi-jadilah ketidak-fokusan aku disitu. Kenangan zaman sekolah. Dan bila aku tatap gambar mak & bekas cikgu Sejarah aku tu, nostalgia datang menerpa-nerpa.

2 comments:

care to drop a comment? thanx! ;-)