07 May, 2016

Yang gemuk, yang kurus

Apakah respon yang perlu di beri kepada kengkawan yang asal berjumpa, soalan defaultnya adalah :

i. "Eh, gemuk kau sekarang ye?";
ii. "Kenapa engkau gemuk sekarang?" atau
iii. "Tembamnya kau; dan seangkatan dengannya.

Apakah jawapan bernas yang boleh diberi?

i. " Ye, memang aku gemuk sekarang, sebab aku bahagia." sambil pasang lagu tema AADC dan flip tudung ke kanan ke kiri - klise sangat tak?
ii. " Ye aku gemuk sebab aku makan banyak, bersenamnya malas. Kau rasa ada sebab lain ke?"
iii. "Ye, aku gemuk sebab aku tak pandai jaga badan. Bukan macam kau, body maintain macam anak dara." 
iv. "Ye, memang aku gemuk sekarang sebab aku asyik makan untuk hilangkan tekanan hidup, hidup kau stress-free, sebab tu kau kurus, selim melim cikeding walau dah beranak dua. Ai is jeles to yu." - Panjang, padat, puji memuji, amacam?
v. "Biasalah, dah beranak pinak, kecenderungan untuk bertambah berat badan tu memang tak dapat nak elak, aku bukan tak diet, tapi diet tak menyebelahi aku." sambil cengkam atau tepuk babat diperut seraya berkata, "bikin malu, bikin malu, bikin maluuuuUUUuuuuuuu!!"
vi. "Aku yang gemuk, kau yang panas, kau dah kenapa?"
vii. "Kau dah takde soalan lain ye? Next question please. Ai is sensitive." sambil gelak evil sampai meremang bulu roma. Saja la buat-buat psiko. Sakit jiwa dengan soalan dia.
viii. "Kau tanya-tanya ni, kau nak promote ubat kurus kat aku ye?"

Dan kalau dah kurus, ada soalan lain pula. Huh.

No comments:

Post a Comment

care to drop a comment? thanx! ;-)